Ergebnis 1 bis 4 von 4

Thema: Paypal Phishing von deutschem Server?

Hybrid-Darstellung

Vorheriger Beitrag Vorheriger Beitrag   Nächster Beitrag Nächster Beitrag
  1. #1
    Neues Mitglied
    Registriert seit
    05.04.2007
    Ort
    Essen
    Beiträge
    18

    Standard Paypal Phishing von deutschem Server?

    Wie vermutlich auch einige anderer User hier aus dem Forum benutze ich Mailinator.com, um Wegwerfadressen für diverse Logins zu generieren.

    Als ich mich gerade mit dem usernamen jonesy eingeloggt habe, fand ich dort folgende Phishing-Mail in der Inbox, frisch von heute:

    PayPal Security Measures.

    It's easy to track your expenses and stay organized when you use PayPal. All your incoming andoutgoing payments are tracked on your Account History page.See sample.




    Your account has been flagged!
    PayPal Security Measures.

    Dear PayPal Member,

    Your account has been randomly flagged in our system as a part of our routine security measures. This is a must to ensure that only you have access and use of your Paypal account and to ensure a safe PayPal experience.We require all flagged accounts to verify their information on file with us. To verify your information at this time, please visit our secure server webform by clicking the hyperlink below:

    Click here to update your Information

    If you choose to ignore our request, you leave us no choice but to temporarily suspendyour account.
    Thank you for your patience as we work together to protect your account.
    Your PayPal Account in Action


    Use PayPal to purchase with cash.
    When you link your bank account to your PayPal account, you can fund your purchases withthe money from your bank account. So get Verified—it's just like spending cash.Learn more.




    Make FREE calls aroundthe world.
    Reduce your phone bills—with Skype software you can talkto other Skype users all over the world for free. Or make low-cost calls to any landlineor cell phone with SkypeOutTM services you purchase with PayPal.Learnmore.




    Pay or get paid backwith PayPal.
    Start off the year with a clean slate. Easily pay your family and friends what you owe them,or request money that they owe you.Seehow easy it is to send or request money with PayPal.
    SpecialOffers for PayPal Customers

    Save20% on Dell Inspiron Notebooks when you use PayPal. Enter code at checkout: SFW86WKM?16WSL




    SpecialOffer—
    Use PayPal and getfree Super Saver Shipping on ship-
    ments of $49 or more.




    Save 10%on over 300,000 products. Enter promo code: paysave.Plus Free Shipping,Free Returns, and No Sales Tax.


    HelpfulLinks: IDTheft Resources |Help Center |PayPal Shops |Password HelpPlease do not replay to this e-mail. To modify your notification preferences, log in toyour PayPal account, click the Profile sub-tab, then click the Notifications link under AccountInformation. Changes may take up to 10 days to be reflected in our mailings. PayPal will not sellor rent any of your personally identifiable information to third parties. For more informationabout the security of your information, read our Privacy Policy at [Link nur für registrierte Mitglieder sichtbar. ].

    Copyright © 2007 PayPal Inc. All rights reserved. Designated trademarks and brands are theproperty of their respective owners. PayPal is located at 2211 N. First St., San Jose, CA 95131.
    Der rot markierte Teil verlinkt auf h11p://www*tierische*-*dienstleistungen*de/Site//components/com*_*media4statistik/images/view.php
    Da der Domaininhaber gleich dem Zone-C ist, bin ich mir nicht sicher, ob ich Ihn informieren und somit warnen soll, oder ob er möglicherweise involviert ist...
    Geändert von Coke1984 (11.04.2007 um 14:49 Uhr)
    Wer Rechtschreibfehler findet, darf diese gern behalten und sammeln.

  2. #2
    Neues Mitglied
    Registriert seit
    05.04.2007
    Ort
    Essen
    Beiträge
    18

    Standard

    Nachtrag:

    Habe gerade gesehen, dass der Nameserver der selbe ist wie bei meiner Domain, werde mal unseren gemeinsamen Webhoster anrufen!

    Edit:
    Der Hoster will sich darum kümmern... Ich guck mal wie lange der Link noch funktioniert
    Wer Rechtschreibfehler findet, darf diese gern behalten und sammeln.

  3. #3
    Urgestein Avatar von Eniac
    Registriert seit
    18.07.2005
    Ort
    Dragasani - Lagos - Moskau - Cloppenburg
    Beiträge
    5.203

    Standard

    Zitat Zitat von Coke1984 Beitrag anzeigen
    Der rot markierte Teil verlinkt auf h11p://www*tierische*-*dienstleistungen*de/Site//components/com*_*media4statistik/images/view.php
    Benutz doch einfach das praktische whois-Tag.

    whois: [Link nur für registrierte Mitglieder sichtbar. ]

    Ich habe da gerade mal die Daten meines Lieblingsmugus eingegeben, das ganze leitet weiter auf

    whois: [Link nur für registrierte Mitglieder sichtbar. ]
    /cgi-bin/webscrcmd=_login-run/update.php?cmd=540hmyvq1h7zf5ntwl9rr2zp5vre36680fpvekmf2tegx2aunil

    Mit Sicherheit alles gehackte accounts.


    Eniac
    Die weltweit grösste Fakeseiten-Datenbank: http://db.aa419.org/fakebankslist.php
    Viele falsche Escrow-Seiten: http://escrow-fraud.com/search.php

    DER HERR ERSCHUF IN SEINEM ZORN - CLOPPENBURG UND BÜTTELBORN

  4. #4
    Neues Mitglied
    Registriert seit
    05.04.2007
    Ort
    Essen
    Beiträge
    18

    Standard

    Zitat Zitat von Eniac Beitrag anzeigen
    Mit Sicherheit alles gehackte accounts.
    Gut möglich... Aber da im Mail die deutsche URL steht dürfte der Wegfall derselben dem ganzen Spuk ein Ende bereiten, hoff ich mal.
    Wer Rechtschreibfehler findet, darf diese gern behalten und sammeln.

Lesezeichen

Lesezeichen

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •  
Partnerlink:
REDDOXX Anti-Spam Lösungen